Siem seap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Annejan Pronk - WaarBenJij.nu Siem seap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Annejan Pronk - WaarBenJij.nu

Siem seap

Blijf op de hoogte en volg Annejan

04 September 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Cambodja is echt een prachtig land, of eerlijk gezegd Siem Reap en omgeving is super mooi. verder zijn we namelijk nog niet geweest. ondanks dat we niet verder zijn geweest hebben we toch super mooie dingen gedaan.

ik kwam dinsdag om 16:00 aan bij de hostel, waarna ik gelijk naar het Nationaal Angkor Museum ben geweest super mooi museum over de geschiedenis van angkor Wat.
terug bij het hotel heb ik wat gegeten en ben optijd naar bed gegaan want brenda zou de dag erna vroeg aankomen:)

helaas had de vlucht van brenda zo'n 9 uur vertraging. ik ben daardoor alleen het centrum in geweest. het centrum van Siem Reap is niet erg groot maar wel erg leuk met veel markten en kraampjes langs de weg. in de pub street is het ook erg mooi. er zijn veel leuken kroegen en restaurants waar ik die middag ook gegeten heb.

beter te vroeg dan te laat, ik stonnd om 16:00 uur al op het vleigveld om Brenda te verassen. om 17:30 komt ze eindelijk naar buiten.
even later aangekomen te zijn in het hotel gaan we gelijk eten. we lopen naar de pub street waar we heerlijk Cambodjaans gegeten hebben. we zijn daarna nog even over de markt gelopen maar we zijn vroeg naar bed gegaan, want de wekker ging om 4:30, WE GAAN NAAR ANGKOR WAT!!

Angkor wat was zo mooi. we hebben de zonsopgang gezien en we zijn daarna nog naar angkor thom, Preah Khan, Ta keo en Ta phrom geweest. dit waren ook zeker mooie tempels.
smiddags zijn we over de verschillende markten in siem reap gelopen en daarna hebben we weer wat gegeten in de pubstreet.

nu is het vandaag,
we zijn deze ochtend vroeg naar een les weze kijken in Chuck. hier zit ook een schooltje van CDO. het was erg leuk en kinderen waren ook super leuk. we hebben nog een kijkje genomen in het ziekenhuis van CDO en zijn vervolgens door gegaan naar de floating village van Kompong Pluk. dit was zeker de moeite waard. huizen van 6 meter hoog. kinderen die lekker in het water spelen en de fishfarms. heerlijk genieten.

morgen gaan we Jan ontmoeten. de oprichter van CDO, in de middag is er no niks gepland , we kijken wel wat er op ons pad komt.

zondag vertrekken we van Siem Reap naar Phnom Pehn.
Maandag gaat ons avontuur beginnen heb super veel zin om iedereen uit de commune te ontmoeten met met de kinderen en leraren te werken.

xxx

• 04 September 2015 - 17:17

Rini:

Kijk dat is nu leuk om op mijn vrije dag een reisverslag van je krijgen en wat een PRACHTIGE foto's heb je gemaakt.
    Ik lees ook dat je Brenda van vliegveld hebt gehaald dat was zeker erg fijn voor haar.
    Een lieve actie van je.
    Dat schooltje wat je bezocht hebt is dat ook van Dutch-Cambodja evenzo dat ziekenhuis?
    Hier begint de herfst zijn intrede te doen, bladeren verkleuren en de warmte is vertrokken.
    De stoel en tafel uit de tuin is verzaagd en liggen in de kliko. Ben vandaag bezig geweest op kussens te maken.
    Vanochtend vroeg ben ik naar de markt geweest en met Carla gaan wandelen. Jocelyn verhuist deze week naar Tilburg en Robin zoekt nog een kamer.
    Verder is het hier heeeeeeeel rustig en even wennen zonder jou en jullie.
    tot gauw lieverd xxxxx
    Rini

• 04 September 2015 - 18:25

Wilma:

Hallo Annejan,

Leuk dat je dit ook met ons wilt delen.
    Mooie foto s en prachtige indrukken en de aanvullende tekst.
    Een fijne tijd en veel plezier samen.

Vriendelijke groet,
    Wilma (moeder van uiteraard Brenda)